A MADÁRBARÁT ÓVODA alprogram a madárvédelem mellett kiemelkedően jó lehetőségeket kínál a gyerekek nevelésében. Mivel a városi madarak hozzászoktak az ember jelenlétéhez, az odúhoz a fiókáit etetetni érkező, vagy a madáritatóban fürdő madarak megfigyelése életre szóló élményt jelent a gyerekeknek. A madarak kínálta pedagógiai lehetőségeket télen sem kell nélkülöznünk. A nyüzsgő madáretetők, különösen a csoportszoba ablakába helyezett ablaketetők életének megfigyelése a zord időszakban is remek elfoglaltságot jelent.
Ősz és tél Tavasz és nyár |
Pályázatok |
ZÖLD ÓVODA |
TISZTELT PARTNEREINK, LÁTOGATÓINK! Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében Pécs Város Önkormányzata 8 intézményével sikeresen pályázott a „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” című pályázatra.
ÓVODÁNK EGYIKE A KEDVEZMÉNYEZETTEKNEK. A fenntartó által benyújtott TÁMOP 3.1.4. pályázatban óvodánk 5 810 465 millió Ft támogatást nyert, melynek nagyobb részét a 2009/2010. nevelési évben az óvodapedagógusok továbbképzésére, új programok kidolgozására és megvalósítására fordíthatunk, illetve képességfejlesztő eszközöket vásárolhatunk.
A teljes pályázati anyag elérhető: http://tamop314pecs.uw.hu
A pályázat céljai: · a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében · a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítása (oktatási integráció, befogadó pedagógiai kultúra támogatása, egyéni fejlesztési tervek, lemorzsolódás csökkentése, differenciálás);
A pályázat főbb tevékenységei: a) A kompetencia alapú nevelés implementációja · legalább egy óvodai csoportban komplex óvodai program, újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetését, alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása: · Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése nevelési évenként. · Legalább egy témahét megszervezése nevelési évenként. · A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése · Az implementációs folyamat támogatása érdekében szaktanácsadói szolgáltatás igénybevétele · az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzése
b) A hátrányos helyzetű és SNI gyerekek esélyegyenlőségének javítása (szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása) · A hátrányos helyzetű gyerekek és a sajátos nevelési igényű gyerekek integrálását elősegítő programok A közoktatási intézmények pedagógusainak felkészítése ezen feladatok megvalósítására, illetve szaktanácsadói támogatás igénybevétele.
c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi Innováció megvalósítása · Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja (“jó gyakorlatok átvétele”). · Intézmények közötti szakmai együttműködések, referencia intézményekkel való együttműködés kialakítása, tapasztalatcsere megvalósítása. · Az intézmény saját innovációjának megvalósítása, amely a helyi igényekhez igazodva, egyéni fejlesztésre, a nevelés, oktatás eredményességének fokozására, az esélyegyenlőség kiteljesítésére hatékony és sikeres, az egyéni fejlődést támogató oktatási utak, programok, nevelési eljárások, tanulásszervezési módok kidolgozására, azok gyakorlati megvalósítására vállalkozik.
A pályázat megvalósításában résztvevő óvodapedagógusok:
A PROGRAM LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMAI: „Ég a gyertya ég…” - 3 hetes projekt „Kibújás vagy bebújás…” - 3 hetes projekt „A környezettudatos magatartás kialakítása..” - intézményi innováció |
Óvodánk szellemiségében a környezeti nevelés alapján működik. A helyi nevelési program a környezeti nevelést kiemelten kezeli, erre építi a fejlődést elősegítő tevékenységeket, tartalmazza a fenntarthatóság pedagógiája iránti elkötelezettséget.
A helyi célok, feladatok megfogalmazásában természet- és környezetvédelmi feladatok kiemelten szerepelnek a helyi adottságok alapján (pl. fák védelme, faápolás, faültetés, madárvédelem, hulladék kezelése és felhasználása, egészséges táplálkozás, energiatakarékosság, a lakóhely-megismerési tevékenységek, az épített és a természeti környezet védelme stb.). |
Minden csoportszobának egyéni hangulata, arculata van, sok-sok növénnyel, a természetsarokban a természet által adott kincsekkel. Növényápolási, állatgondozási feladatokat látnak el a gyermekek rendszeresen az egészségügyi előírásoknak megfelelő és megengedett mértékben.
|
A 2011. év madaraa széncinege
|